KIM JESTEŚMY?

Co skłoniło mnie do założenia Human Skills Center?

Mam na imię Agnieszka. Z wykształcenia jestem lingwistą, od 15 lat pracuję w edukacji – na początku jako nauczycielka, teraz w renomowanym wydawnictwie. Prywatnie jestem mamą 5-letniego Franka oraz joginką. Wieloletnie doświadczenie zawodowe, obserwacja rzeczywistości szkolnej oraz chęć lepszego przygotowania syna do wyzwań współczesnego świata, skłoniły mnie do założenia Human Skills Center.

Dynamika zmieniającego się świata

System szkolny nie nadąża za dynamiką zmieniającego się świata. Z jednej strony galopujący postęp w wielu dziedzinach, rozwój nowych technologii, zmieniający się rynek pracy, społeczna i informacyjna globalizacja. Z drugiej — przestarzały system oświaty, dzieci w ławkach, wkuwanie encyklopedycznej wiedzy, pogoń za kolejnym testem, stres uczniów i frustracja nauczycieli. Brakuje myślenia o przygotowaniu dzieci i młodzieży do wyzwań przyszłości, brakuje wizji i chęci realnych zmian.

Dobre nawyki na całe życie

Cztery kompetencje rozwijane w Human Skills Center tworzą unikalny program edukacyjny, który poszerza horyzonty myślenia, daje konkretne narzędzia do funkcjonowania w zmieniającym się świecie i do radzenia sobie z własnymi emocjami. Program, który wyrabia dobre nawyki na całe życie. Jestem świadomym rodzicem i wiem, że ten program pomoże dzieciom w lepszym starcie w dorosłość.

Każdy materiał to pomysł

Zaprosiłam do współpracy specjalistów w każdej z tych czterech dziedzin. Na naszej stronie internetowej będziemy regularnie zamieszczać eksperckie wpisy na temat umiejętności XXI wieku. Do każdego artykułu autorzy przygotowali dla Was ekstra dodatek — ćwiczenie do wykonania z dziećmi w domu. Każdy materiał to pomysł, jak możecie rozwijać z dzieckiem daną kompetencję, dobrze wykorzystać wspólny czas, bawiąc się i ucząc oraz budując dobre nawyki.

Pierwsza w Polsce

Human Skills Center to pierwsza taka inicjatywa w Polsce. Będziemy się rozwijać i tworzyć nowe projekty. Bądź z nami już dziś: zapisz się do newslettera i dołącz do grona świadomych rodziców. Raz w miesiącu wrócę do Ciebie z nowym artykułem i materiałami do pracy z dzieckiem. Zero spamu — sam konkret.

 


Eksperci Human Skills Center

Wioletta Matusiak

Wioletta Matusiak

Trenerka działająca w obszarze zmian i innowacji w edukacji. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli, rad pedagogicznych, rodziców oraz innych osób związanych z edukacją z tematów takich jak: kodowanie i programowanie w szkole i przedszkolu, ocenianie kształtujące, przestrzeń szkoły jako przyczynek do zmian w relacjach, TIK – wykorzystanie narzędzi na lekcjach, praca w szkole metodą projektów, kompetencje kluczowe.

Projektuje autorskie rozwiązania edukacyjne: gry, scenariusze zajęć, warsztatów, narzędzia edukacyjne, programy rozwojowe dla dzieci i młodzieży. Organizuje wyprawy filozoficzno – przyrodnicze dla dzieci i młodzieży, kolonie, obozy, wycieczki oraz wyjazdy rozwojowe dla rodziców z dziećmi. Skończyła Uniwersytet Śląski na kierunku Edukacja Filozoficzno – Społeczna, liczne kursy oraz szkolenia czy programy rozwojowe, min: Szkoła Liderów PAFW Szkoła trenerów przy Centrum Edukacji Obywatelskiej Szkoła Trenerów Meritum Edukator TSR. Przez wiele lat pracowała jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, później założyła i współprowadziła Wolną Szkołę dla dzieci pozostających w edukacji domowej. Dzisiaj stoi na czele własnej firmy szkoleniowej prowadząc autorskie warsztaty dla oświaty, współpracując z licznymi organizacjami min: Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (trenerka w programie misja – programowanie), Mobilny doradca, Ośrodkiem Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych (trenerka nowych technologii i programowania w szkole i przedszkolu), WSIP (autorka scenariuszy zajęć z programowania dla przedszkola), Metis (wspomaganie szkół w zakresie kompetencji kluczowych). Gdy nie pracuje, lubi gotować, jeździć na rowerze i podróżować.

Piotr Bucki

Architekt, który zamiast budynków projektuje kompetencje. Aktor, który zamiast sceny woli sale wykładowe. Psycholog, który wiedzę wykorzystuje w praktyce, pomagając ludziom szlifować kompetencje.

Piotr Bucki – od 17 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuro-naukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i Polsce. Autor książki „Viral. Jak szerzyć idee i tworzyć wirusowe treści”, „Porozmawiajmy o komunikacji”, „Złap równowagę” i anglojęzycznej „Life's a pitch and then you die”. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual (Wolves Summit 2015), autor i opiekun serii BuckiAcademi wydanej z wydawnictwem 4 Głowy (2016). Publikuje regularnie na InnPoland oraz stronie www.bucki.pro. Pisze dla Malemana, Dolce Vita, Madame, Marketing w Praktyce i wielu innych. Przetłumaczył 12 książek z zakresu psychologii i poradnictwa. Współpracuje z najlepszymi ośrodkami startupowymi w Polsce – m.in. LPNT, Inkubator Starter, GPNT i PPNT, a także z największym rządowym programem na świecie Startup Chile i Inkubatorami w Słowenii i Austrii. Występował m.in. na Wolves Summit, Davos Communication Forum, PODIM Słowenia, Internet Beta, Social Media Convent, Inspiration Day w Szczecinie, PMI Congress w Antwerpii i wielu wielu innych konferencjach w kraju i na świecie.

Ania Czereszewska

Psycholożka, terapeutka rodzinna, wspiera rodziców od 2004 r. Od 4 lat prowadzi bloga Dzieci i Pieniądze, gdzie rozwija temat wspierania zaradności finansowej u dzieci. Wiele inspiracji czerpie z Rodzicielstwa Bliskości.

Jest absolwentką szkolenia u Agnieszki Stein i Gosi Stańczyk „Rodzicielstwo Bliskości dla Profesjonalistów". Prowadzi grupę na Facebooku„Jak zostać rodzicem dziecka zaradnego finansowo?" i obecnie pisze książkę "Jak wychować dziecko zaradne finansowo?". Ania jest mamą dwojga dzieci i pisze o nich: „...jestem matką dzieci zaradnych finansowo, a właściwie dzieci, które są w drodze i rozwoju. Moje dzieci są w wieku wczesnoszkolnym, dostają od kilku lat pieniądze do swobodnego dysponowania. Widzę jak z wiekiem i ich własnym doświadczeniem radzą sobie coraz lepiej w kwestiach finansowych. Najbardziej widzę to już u starszego, prawie 8-letniego syna. W tym momencie odkłada pieniądze na własne konto, zastanawia się nad własnymi możliwościami zarabiania, planuje swoje wydatki, samodzielnie robi swoje zakupy, jest szczodry i potrafi dzielić się z siostrą i rodzicami, tym co kupi lub swoimi zaskórnikami."

Renata Szewczyk

Certyfikowana nauczycielka hatha vinyasa jogi oraz jogi dla dzieci i młodzieży według podejścia Divine Light Yoga, w trakcie 2-letniego kursu nauczycielskiego OM Joga School. Założycielka Jee Yoga — Podróże dla Ciała, Umysłu i Duszy.

Praktykuje jogę od 2010, zajęcia prowadzi od 2014 roku, skupiając się na wzajemnie uzupełniających się stylach - Hatha Jodze, Jodze Flow i Yin jodze. Regularnie uczy jogi dla dzieci i jogi rodzinnej, wykorzystując elementy koncepcji pedagogicznych Reggio Emilia i Inteligencji Wielorakie Howarda Gardnera. Założycielka Jee Yoga - Podróże dla Ciała, Umysłu i Duszy - od 2014 roku podróżuje z jogą po Europie, Indiach i Azji Południowo-Wschodniej oferując oryginalne programy wyjazdowe dla osób zainteresowanych rozwojem osobistym w oparciu o techniki jogi i medytacji. Swoją wiedzą dzieli się na blogu www.jeeyoga.com oraz w grupie Zabawy dla dzieci dużych i małych.

Wypróbuj ze swoim dzieckiem!

Pobierz dodatkowe materiały przygotowane przez naszych ekspertów. Przetestuj w domu z dzieckiem - bawcie się, uczcie i budujcie nowe nawyki!

wypróbuj